Your Betrayal

Två inlägg på samma dag! Rekord.
Snubblade över Bullet For My Valentines nya album Fever och kände bara att jag var tvungen att tipsa om den! Your Betrayal är just nu favoritlåten.

Bullet For My Valentine – Your Betrayal (spotify) 



Vad tycker du förresten om "nya" spotify? De har tagit bort en hel del musik, men förhoppningsvis kommer de låtarna och skivorna tillbaka snart! 

/Amanda

Good night

Det här med att blogga börjar inte gå så bra längre. Men det går i vågor; precis som med allt annat. 



/Amanda

Sittning

Igår var det alltså dags för den omtalade socionomsittningen. Det var riktigt roligt och jag somnade först när solen började stiga upp <3


Bild snodd från facebook.

/Amanda

Greatest Film Classics

Tonerna av ett piano är typ det finaste som finns.. Och Royal Philharmonic Orchestra är typ uuunderbart. Idag kom en ny skiva med denna orkester på Spotify. En Greatest film classics-skiva! På skivan finns låtar från Harry Potter, The Piano (lyssna på youtubeklippet, dock inte med Royal Philharmonic Orchestra), Girl With A Pearl Earing, Rocky m.fl. Spana in, NU! 

Royal Philharmonic Orchestra – Greatest Film Classics (spotify)



/Amanda

La Llave De Oro

Just nu spelar Helsingborg mot Malmö.. Såg en hel del poliser och en gigantisk folkmassa gå förbi. Bor otroligt nära Olympia och kärnan, så jag ser och hör nästan allt :> 

Något som ni borde höra (eller lyssna på) är Los Planetas – La Llave De Oro (spotify). Los Planetas är en spansk indiegrupp som nyligen släppte ett nytt album. Deras första låt på skivan är La Llave De Oro, eller guldnyckeln som det blir på svenska. Det är nog också den bästa låten på skivan.. och tyvärr så finns den inte på youtube.. än! Men höll ögonen och öronen öppna. 

/Amanda

Zebra

Idag har jag äntligen tagit itu med städningen! Jag har dammsugit, plockat undan saker, diskat, bytt sängkläder, dammat osv.. Det känns riktigt bra! Förra veckan snubblade jag över en playlist som Spotify har gjort. Den fick hålla mig sällskap medan jag städade. Den var inte alls bra :> Den enda låtan som gick att lyssna på var Zebra av Beach House.. Kanske är det låtar som man måste lyssna på flera gånger för att uppskatta? Det är dock inget jag tänker ta reda på. Listan raderas så fort jag har skrivit klart det här inlägget. Men jag tycker ändå att du borde ge den en chans. Kanske tycker du om den?

April staff picks (spotify)



/Amanda

You Are My Home

Känns som att jag har varit hemma i en evighet. Vill utututut. Men samtidigt är jag trött. Vill att det ska bli sommar. 

Ska väl ut en runda idag. Kunde inte igår, pga branden. Sen vet jag inte riktigt.. blir väl till att plugga eller städa. Det känns lite som att det är det enda jag gör om dagarna. Och shoppar :>



/Amanda

Inför sittning

Efter dagens läkarbesök gick jag runt lite på stan på jakt efter en klänning till nästa veckas sittning. Jag har egentligen redan en klänning och så är jag inte alls sugen på sittning längre.. Men jag hittade en finfin ändå med en jättekonstig färg. I butiken såg färgen bra ut, men här hemma.. njaa.. Bilden gör den inte rättvis heller, den är lite mörkare och brunare irl.



Nu ska jag tvätta i typ sex timmar. Ha det så fint (det kommer inte jag ha).

/Amanda


Nothing Remains

Den här dagen ska bli en filmdag. Har änsålänge tittat på Alice i underlandet och snart blir det Shutter Island.. tror jag. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Finns typ oändligt många filmer jag inte sett och det är så svårt att välja. Vet du någon bra film? Helst någon som jag inte sett.. Har lite svårt för att se en film två gånger :> 

Ah, och så får ni inte glömma att lyssna på den här låten:



/Amanda

Make Her Say

Den här dagen har varit väldigt lugn. Gårdagen likaså! Vädret har varit väldigt vackert. Sitter faktiskt just nu med balkongdörren helt öppen och ser hur solen sakta glider ner. Hade tänkt plugga idag, men mina trevliga och hänsynsfulla grannar hade beslutat sig för att sitta på kullen utanför balkongen, grilla och lyssna på dunkadunka. Det gick verkligen inte att koncentrera sig, då hela rummet vibrerade och jag blev sur. Blir att jag får stressplugga imorgon. Inte så kul. 

Snart ska jag gå ut på en promenad. Blev en liten igår.. till konsum för att införskaffa mörk choklad! :d Efter den tråkiga fotbollsmatchen lyssnade jag lite på MTV och hörde Make Her Say med Cid Kudi, Common & Kanye West. Jag lovar att ni lär känna igen några delar av låten från en viss Lady GaGa-låt! Tyckte att musikvideon var lite mysig.. väldigt vårig och söt med alla ballonger. 

Klicka här för att öppna låten i Spotify! 



/Amanda

The Mask

Åh, åh, åh, åh! The Mask visas på tv om tyyyyp 5 minuter. Det var jättelänge sedan som jag såg den! <333 Sedan är det fotboll. Det hade passat finfint med godis och pizza nu, men sallad och gurka får också duga :d



/Amanda

Speak Softly Love

Nu är jag frisk igen och det är vår. Solen sken och ska också göra det imorgon. Har varit på promenix (sammanlagt 150 minuter), gjort en underbar sallad och lyssnat en hel del på musik. Hittade ett fint album på Spotify hääääär. Kan tipsa om nr 9 och 14. Eller, de flesta är bra! 

Nr 9 är iaf en låt från Gudfadern (en film som jag ännu inte sett). Versionen på Spotify är mycket bättre än den här, men jag kunde inte hitta den på Youtube.



/Amanda

Basic Space

Dåligt med uppdateringar under den senaste veckan, jag vet. Skyller lite på att det har varit påsk och att jag har blivit magsjuk. Så kan det gå ibland. 

Och egentligen har jag inte så mycket att skriva. Nu ska jag titta på True Blood och sedan sova, sova, sova. Förhoppningsvis är jag frisk imorgon så att jag orkar plugga, plugga, plugga. 

Här får ni en riktigt bra låt: 


/Amanda

Glad påsk!

Igår var det alltså påskdagen. Hehu. Att stå på ett golv som lutar i 3 timmar med 10cm klackar borde räknas som misshandel. Men jag borde väl inte klaga.. för efter det blev det ägg, "påskmat", godis samt träffa släkten. Mysmys. På kvällen var jag och kusinerna på en syriansk fest. Trevligt! Var riktigt länge sedan jag var på en sådan. Kanske över ett år? Hm. Minnet är som vanligt på topp! :> 



/Amanda

Norrköping

Aboo, har shoppat loss de senaste två dagarna. Är i Norrköping, och då är det OKEJ att köpa för mycket. Det blev en kjol, en klänning, tre par skor, ett armband, ett halsband och en finfin ring. Någon sade något om att jag skulle lägga upp bilder på det jag köper.. men nja, en bild kan jag väl kanske bjuda på..

aa


Nu ska vi snart iväg till kyrkan! Ha det så fint <3
Och nej, ingen låt idag. 

/Amanda

RSS 2.0