Tråkigt.. eller?

Det känns som att det inte händer någonting, men egentligen så gör det nog det. I tisdag var vi hos mormor och morfar. Jag fick äran att köra fram och tillbaka! Det betyder alltså att det var första gången jag körde i stan utan en övningskörningsskylt! Om ni pratar med min mor om saken så får ni inte lyssna på henne; det gick faktiskt bra! :> 

Igår åkte vi till Söderköping för att äta glass och jag shoppade lite accessoarer (jag har aldrig förstått mig på den stavningen)! Sådant behövs alltid. Sedan träffade jag Jasmine, vilket var superkul. Vi diskuterade lite om Days of our Lives :DDD 

[Här skulle jag ha lagt upp en bild om jag hade tagit någon]

Nu får vi se vad den här regniga dagen har att erbjuda! 

/Amanda

Fram och tillbaka

Nu vill jag vara 14 istället! Haha, kan inte riktigt bestämma mig ;< Sitter och rotar runt lite i mitt gamla rum och lyssnar på musik från min gamla stationära dator. Just nu är det Led Zeppelin - Dazed and Confused (27 minuter lång) som spelas. Upptäckte mitt gamla smyckeskrin som var full med spännande saker. Minns att jag hade väldigt många pins när jag var typ 14, men slängde alla.. Sedan började jag köpa igen när jag var 16.. 

Jag antar att det är helt normalt att börja tänka på det förflutna när man är tillbaka i sitt gamla rum.. även om det inte känns okej. Och även om jag tänker tillbaka så betyder det inte att jag inte vill framåt! Om ca 22 dagar är jag i Helsingborg igen! :> 



Puss!
/Amanda

Tidsmaskin?

Egentligen ska man inte ångra något som man har gjort, då allt har en mening. Men ibland är det så svårt att se. Jag vill vara 17 igen.. 

/Amanda

Alien

Tittade inte på Alien igår. Tanken var att jag skulle titta igår, idag och imorgon.. För de skulle visa alla tre på tv. Men så blev det då inte. Huvudvärken blev värre och det regnade/regnar, vilket leder till att mor och far ockuperar tv:n 24/7! :C 

För några dagar sedan var jag i Ingelstad köpcentrum för att införskaffa ett par badshorts.. vilket jag gjorde.. men jag passade även på att köpa lite annat, bla den här: 



/Amanda

Inför höstterminen

Sitter inne med en sådan där konstig huvudvärk, som jag hade förra veckan också, och med en längtan efter att få lägga mig ner, skrika och gråta lite. Har precis spanat in höstterminens schema. Föreläsningar nästan dagligen, tvådagarstentamen och inget uppehåll mellan delkurserna. Alltså blir det plugg typ 24/7. Och juridik dessutom. Så jag kommer inte kunna åka till Norrköping igen förrän den 23e december. Det suger lite. 

Nu ska jag spana vidare på South Park och kanske fila vidare på min nya kolteckning. Ikväll blir det Alien! 

/Amanda

Days Of Our Lives

Jag sitter just nu och tittar på Days Of Our Lives. Iiihh, det är så spännande :D Sverige ligger efter med ca 4 år, så jag kunde inte motså att googla. Jag upptäckte att.. (läs inte vidare om du inte vill veta).. E.J. egentligen är en DiMera.. och jag tycker synd om Sami, för han kommer göra jättehemska saker mot henne ;OOOOO 



/Amanda

Heart

Har börjat lyssna på ett band som heter Stars. Favoritlåten just nu är Heart. De släppte ett nytt album förra månaden enligt wikipedia.. men det finns inte på Spotify än, vilket är synd! 

Jag tror att många tycker min musiksmak är lite udda. Vanligtvis lyssnar jag ju på metal och klassisk musik, men det betyder inte att jag inte kan lyssna på annan musik också! En genre som jag dock har svårt för är HipHop och vissa RnB-låtar och då mestadels pga svordomarna. Jag ogillar låtar där sångaren/sångerskan svär. Jag ogillar låtar där de sjunger "fuck", "bitch", "whore" osv. Det leder till att jag tex verkligen ogillar låten Billionaire (ni vet nog vilken jag menar va?).. Jag fattar inte varför man ens har med sådana ord i låtar. Jag tycker att ordets förmåga är tillräckligt stark utan fula kraftuttryck. Men det är ju bara min åsikt.. 

Stars – Heart (spotify) 



/Amanda

Farsan

Igår tittade hela familjen på farsan. Behöver jag säga att min far skrattade ihjäl sig? Heh, tyckte mest den var pinsam, hehehehehe. 

Försökte ta en seriös bild, men det resulterade bara i typ tusen konstiga bilder.. Det positiva är iaf att mitt hår ser fint ut! Det är faktiskt skönt med kort nu när det är sommar. 



/Amanda

Krav

Hjärnan har arbetat för fullt de senaste dagarna. Ett återkommande ämne är krav. Jag fullkomligen hatar krav. Jag vet vad som kan vara positivt med krav, men jag tror inte på det. Vissa säger att de tex arbetar bättre med lite krav, stress och tidspress. Jag tror inte på det. Jag tror inte att man arbetar "bra", man gör bara det man ska göra och hoppas på att det blir bra, samtidigt som man utsätter sin kropp för stress. Jag vet, jag är själv en sådan. Och jag lovar; det blir aldrig "bra"..

Jag hatar när någon kräver något av mig. Likväl så hatar jag förväntningar. För mycket krav och för höga förväntningar leder till att man går i väggen.. Och det är anledningen till mitt stora hat. Jag gör därför bara saker som jag klarar av att göra och som jag vill göra. Jag vill känna mig fri. Jag vill känna att jag går till skolan för min skull och inte för att alla förväntar sig att jag ska göra det. Jag vill kunna få alla rätt på ett prov eller tenta för min skull och inte för att alla förväntar sig det. Jag vill känna att jag faktiskt får misslyckas, att jag får göra en omtenta och att det är okej.. 

Och det är något jag också tycker att du borde testa. Gör något för din skull. Gå till skolan för din skull, läs det du vill läsa och flytta dit du vill flytta. Gör inte det dina föräldrar vill.. Det leder oftast till att både du och de blir olyckliga. För blir du lycklig så smittar det av sig och alla i din omgivning ser det och kommer förstå och glädjas för din skull. 

Jag vet att det här inlägget kan misstolkas hur mycket som helst och ja.. det är sådant som händer. Jag menar absolut inte att du ska bli superegoistiskt, bara att du själv bestämmer och påverkar din framtid. Och fri från krav kan man aldrig bli. Du och jag är delar av ett samhälle som bara fungerar om alla hjälps åt.. Men att göra något som man själv inte vill är varken bra för dig eller någon annan. 

/Amanda

Munken In The Park

Regnmolnet missade Norrköping. Dör av värmen. Finns inget roligt att göra heller, så jag sitter mest och glor och äter och dör. 

Vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Så, här får ni se en bild från lördagskvällen. Den som ser vem det är kan få ett hemligt pris. 



/Amanda

Mostrar och mat

Uufft! Det är så varmt att jag knappt orkar blogga. Kom precis ut ur duschen, men svetten rinner redan. Termometern visar att det är 31 grader. DÖR.

Igår spenderade jag nästan hela dagen hos min moster, med mina kusiner. Vi åt och snackade och åt och sjöng och åt lite till. Dagen efter (idag dvs) åkte vi till våran kolonilott för att grilla. Och vi åt och snackade och åt och gjorde ingenting och åt ännu mer. Sitter just nu hos min andra moster och är dööömätt. Snart ska vi ner på stan för att kika på Timo Räisänen. Så det så.

/Amanda

Favorisering

Som liten pratade man ofta om favorisering och orättvisor. Det är inte ovanligt att tex en eller flera elever favoriseras av en lärare. Det var något jag verkligen inte gillade, trots att man fick en del fördelar.. ;d  

Men hur är det i en familj? Kan ett barn bli favoriserat av tex modern? För vissa låter det helt absurt att ens ställa den frågan.. Självklart älskar en mor alla sina barn, det är inte det jag menar. Det jag menar är mer att vissa barn får mer uppmärksamhet än andra. Det är helt naturligt och sker nog i alla familjer. Det är omöjligt att ge lika mycket uppmärksamhet, tid och pengar till alla sina barn.. Vissa får helt enkelt mer. Vad beror det på? Enkelt: det gäller att inte se syskon som syskon, utan som individer. Det ena barnet kanske spelar fotboll, handboll och spelar trummor medan det andra barnet bara dansar på fritiden. Vilket barn tror ni får mest tid med föräldrarna? Vilket barn tror ni kostar mer? Om det ena barnet har lättare för att lära sig medan det andra har svårare.. Vilket barn får då mest hjälp? Och vilket barn får flest positiva kommentarer? 

Vet inte riktigt vad jag försöker få fram mer än att jag tycker det är bullshit när föräldrar och lärare säger att de inte favoriserar. Alla vet om det, utom de själva.

/Amanda

Armband

Haha, arga inlägg lockar flera läsare. Trevligt. Men idag är jag inte arg, mest trött. Har inte gjort så mycket, förutom att gå runt lite på stan och hänga i kolonilotten. Jag införskaffade lite grejer, inklusive armband för ett förträffligt pris. 20kr. Är man bäst eller? Ignorera att min arm ser krokig ut. Jag lovar, den är fullt normal. 



Tittade på nyheterna förut. Det ska tydligen regna! Härligt <3 

/Amanda

Sluta gnäll!

Jag har nog aldrig mött några människor innan som är så gnälliga som [x]. Nog för att [y] är kända för att vara gnälliga.. men [x] tar priset. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Är det för att man blir så påverkad av varandra? Den negativa energin som sprids vidare? Eller vad beror på det på? Och borde det inte vara tvärtom? Borde inte [x] vara positiva och kunna se framåt för att kunna göra ett så bra arbete som möjligt? 

När det är tentaperioder fylls facebook med gnäll. Nu när det är sommar och vissa jobbar, så fylls facebook med gnäll. Var glada över att ni har ett jobb! Vill ni inte jobba? Säg upp er och låt någon annan, som vill jobba, ta din plats!
GÖR NÅGOT ÅT SAKEN ISTÄLLET FÖR ATT GNÄLLA HELA TIDEN!

1. Börja planera dina studier. Då slipper du bli stressad och du mår mycket bättre.
2. Sluta med det du gör om det är för jobbigt eller om det sliter ut dig för mycket. Det gäller både skola och jobb. Ingen vill att du ska må dåligt. 
3. Visa hänsyn till andra. Tänk på att allt du säger och gör påverkar andra. Ditt humör påverkar mer än du tror. Och en annan sak som jag har märkt.. Mat och hälsa är tydligen ett viktigt och stort samtalsämne bland tjejer och kvinnor. Men för fan, sluta prata om att du är tjock eller om olika bantningsmetoder inför människor som lider av ätstörningar.. jävla idiot. Tänk på vad du säger. 

Jaa, just nu är jag rätt så förbannad. Inte över det här egentligen.. Det var bara något som dök upp och som jag riktade min ilska mot. Jag är arg på något helt annat som jag inte vill skriva om. 

God natt! 
/Amanda

Don't Turn Around feat. Alejandro

Jag har börjat göra en väldigt lång spellista på Spotify. Det är meningen att den ska innehålla alla bra låtar som finns. Just nu går jag igenom flertalet artister som står med på en topplista och jag är på år 1993 (och har änsålänge 170 låtar). Den senaste artisten jag lyssnade igenom var Ace Of Base! Ett underbart band som jag helt hade glömt bort. Iiihhh. 90-talsnostalgi till max! När jag var mindre så älskade jag Ace Of Base (och Aqua)! :>

Jag läste lite på Wikipedia att flertalet artister influeras av Ace Of Base.. tex Lady Gaga. "Lady Gaga has claimed that her album The Fame Monster, with songs such as "Alejandro", was influenced by "super pop melodies of the 90s" by acts such as Ace of Base."

Lyssna och njut. Kan Du höra skillnaden? 

Ace of Base – Don't Turn Around (spotify) 
Lady Gaga – Alejandro (spotify) 



/Amanda

Prästkragar

Snart ska jag traska till kolonilotten där mina föräldrar bjuder på grillat. Jag försökte sova länge idag, men mina föräldrar gillar att väcka oss på väldigt konstiga sätt.. så det gick ju inte riktigt. 

I lördags var det alltså bröllop. Väldigt fint, bra musik och helt okej mat. Bruden hade en jättefiiin klänning. Woahwoah. Förstår varför folk (aka singlar) tycker bröllop är deprimerande. HEH. 

Tog en bild med prästkragar på. Började redigera.. och med min beslutsångest kunde det inte sluta på ett annat sätt än såhär: 



/Amanda

Fotboll och bröllop (nr 2)

Tyskland går vidare \o/ 

Sitter alltså och tittar på fotboll. 4 minuter kvar, men det står 3 - 0 till Deutschland.. Så det.. ja.. Spelar nog ingen roll vad som händer nu. Ska snart börja fixa mig, för ikväll är det bröllop! Det ska nog bli.. spännande. 

Haha, nu blev det ett mål till. Galet. Tycker lite synd om Argentina. De har spelat väldigt bra, men Tyskland har en otroligt duktig målvakt. Hade varit så underbart att vara i Tyskland, eller Sydafrika (se matchen där) just nu. Eller ja, vilket land som helst duger nog.. Åh, vill så gärna resa! 

/Amanda

Himmelstalund

Sitter just nu och slösurfar. Bror min har rensat en ål och snart ska vi bege oss till kolonilotten. Inget ovanligt dvs. Tänkte dock slänga upp en bild som jag tog igår. I början var det tänkt att jag skulle publicera tre, men sedan insåg jag hur fula de var.. och att det bara var en som bjöd på en lite somrig känsla. De två som inte publiceras är ett foto på Himpafältet och det andra på moln. Moln är fint. Jag gillar att fota moln. Men nu får ni nöja er med det här:  



/Amanda

Why Don't You Love Me

Hela dagen och gårdagen har varit väldigt trevliga. Har lekt med min kusin. Idag försökte vi sola, men molnen var i vägen. Tog några bilder som jag kan slänga upp imorgon (idag). Att sola går kanske emot det jag har skrivit tidigare och jag vet inte om det riktigt behövs göra ett förtydligande? Men på sommaren ska det vara sommar, men kanske inte FÖR varmt.. ;d

Vi lyssnade lite på radio idag och jag märkte att de har börjat spela Beyonce - Why don't you love me rätt så flitigt. Det är en låt som jag lade märke till för några månader sedan och den är helt okej, om än lite tjatig. Videon är också rätt så cool, men det är några saker jag stör mig på:
1. Kurvor är fint, men vad har hon på sig? Det går att vara sexig utan att vara halvnaken.
2. Turkost nagellack. ALLA går omkring med det. Varför? Så fint är det inte. 
3. Hur kommer det sig att hon har fått så ljus hy och varför har hon blonda peruker på sig?



/Amanda

RSS 2.0