Don't Turn Around feat. Alejandro

Jag har börjat göra en väldigt lång spellista på Spotify. Det är meningen att den ska innehålla alla bra låtar som finns. Just nu går jag igenom flertalet artister som står med på en topplista och jag är på år 1993 (och har änsålänge 170 låtar). Den senaste artisten jag lyssnade igenom var Ace Of Base! Ett underbart band som jag helt hade glömt bort. Iiihhh. 90-talsnostalgi till max! När jag var mindre så älskade jag Ace Of Base (och Aqua)! :>

Jag läste lite på Wikipedia att flertalet artister influeras av Ace Of Base.. tex Lady Gaga. "Lady Gaga has claimed that her album The Fame Monster, with songs such as "Alejandro", was influenced by "super pop melodies of the 90s" by acts such as Ace of Base."

Lyssna och njut. Kan Du höra skillnaden? 

Ace of Base – Don't Turn Around (spotify) 
Lady Gaga – Alejandro (spotify) 



/Amanda

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

mmmmmmm håller med!! hahaha jag tyckte oxå det när ja hörde den o som vi pratade om igår =) haha hoppas du hade kul idag om du gick på second hand ;)

2010-07-10 @ 21:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0