Pachelbel

Pachelbels Canon D är ett väldigt fint musikstycke, som nog alla har hört. Eller hur? Om inte kika in här: http://www.youtube.com/watch?v=JvNQLJ1_HQ0 (Öppnas i nytt fönster) I vilket fall som helst så såg jag ett annat klipp idag, där en kille på något sätt lyckas hitta dessa noter/ackord i flera moderna låtar. Riktigt kul faktiskt. 



För övrigt så vill jag tacka er för de fina gratulationerna! Jag vet.. nu har jag väl tackat typ tre gånger.. men jag uppskattar det verkligen :) Var nog också en av de bättre födelsedagarna jag har haft. Det krävs inte mycket för att det ska bli bra! 

/Amanda

Running Up That Hill

Jag blir stressad av tv-tablån! Skrämmande, men sant. Hela nästa vecka kommer jag sitta framför tv:n 24/7. Eller nej, kanske någon timme om dagen, då alla program visas samtidigt! Hur dåligt är inte det? Det är säsongsstart för Förhäxad (repris), Dating In The Dark, Desperate Housewives, Cougar Town, The Simpson och Grey's Anatomy. Dessutom kommer Bourne-filmerna på sexan (tisdag-torsdag) och Smala Sussie på svt1. Och jag har varken tid eller lust att sitta framför tv:n så mycket!

Tack vare reklamen för Desperate Housewives och Grey's Anatomy så är det en viss låt som fått väldigt mycket uppmärksamhet.. och det är Placebo - Running Up That Hill. Placebo lyssnade jag en del på förut, och jag tycker bara det är kul att de använder låtar som man känner igen på tv. Vad tycker du?



/Amanda

Together Again

Sitter just nu i Norrköping och gör inget speciellt. Snubblade över en fin låt (genom spotify & last.fm) och tänkte genast på att börja blogga igen - om musik. Min fader har dessutom blivit ett stort fan av min blogg (eller inte), så det är väl lika bra att jag börjar skriva igen då! ;)

Dagens låt är iaf av Evanescence. Deras senaste skiva är ingen hit, men de äldre är riktigt fina. Så är även denna låt (fin d.v.s.). Efter lite googlande så upptäckte jag att den faktiskt spelades in för några år sedan, men släpptes nyligen (januari/februari 2010) för att samla in pengar till Haiti. Amy (sångerskan) gjorde egentligen låten med Narnia i åtanke (när barnen separeras från föräldrarna). Och som vanligt, ge låten en chans innan ni dissar eller hissar.



/Amanda

What if?

Sitter just nu och tittar på Vampire Diaries och drömmer mig bort. Missade att se det igår, då jag var ute och turade och sprang runt på Villan. Idag har jag mest tagit det lugnt och storshoppat :) Äntligen köpt nya byxor! Och såklart lite andra saker. Imorgon måste jag ringa hyresvärden.. mitt element har frusit.. igen. Det är endast 14 grader i rummet. Jippi. 

/Amanda

Stress

Idag pratade vi om hur dålig kvalité H&M har på sina kläder och några timmar senare går jag ut från affären med en påse i handen. Inte bra. Eller bra. Beror lite på hur man ser på saken. 

Var också på en föreläsning om stress. Och jag känner mig så jävla stressad just nu, mest pga framtiden. Men man får försöka ta en sak i taget.. Först måste jag få lite sömn så jag orkar med morgondagen. För imorgon ska jag tvätta och plugga och kanske göra något kul.  Grymt spännande. 

/Amanda


Jag vill

Sitter just nu och tänker på min reflektionsuppgift. Det går inte så bra. Eller jo, tänkandet, men inte skrivandet eller läsandet. Sitter vid facebook, sjunger med till dåliga låtar och drömmer mig bort. Vill också ritelirita. Satt och kladdade i mitt block under hela föreläsningen.. Och sova, det vill jag också göra. Och äta och kramas och prata.. 

/Amanda

Party, eller?

Id.. igår var det fest i Klippan. Mycket trevligt må jag säga. Och maskeraden blev också rätt så lyckad (förutom att typ alla gick jättetidigt, vilket folket också gjorde hos Annie). Meeesigt. Är faktiskt fortfarande på festhumör. Vilket förmodligen låter knasigt, men det känns inte som att jag varit på fest den här helgen.. utan mer.. chillkvällar med asmysigt folk. Jag gillar den här klassen mer och mer. Synd bara att inte alla gillar alla, sådär som man vill att det ska vara, så att alla kan umgås. Jag gillar inte grupperingar. Inte heller skitsnack och lögner. Men jag antar att man inte passar ihop med alla. 

Nu ska jag försöka plugga. Blir aldrig bakis, så det är kanon. Har redan skrivit extrauppgiften, nu ska jag bara ta tag i reflektionsuppgifterna.. och kompletteringarna.. och.. bläbläbläbläää. Gillar inte skolan just nu. Men vem gör det? 

Puss  <3
/Amanda

Förberedelser

Just nu sitter jag och peppar inför maskeraden, dvs spelar konstig musik och hoppar runt i lägenheten. Jag och Antoinette har köpt paket och andra grejer som behövs till festen och snart ska vi mötas igen för att äta pizza och annat gott med Linn, hennes kompisar och andra tjejer från klassen. Den här kvällen kan bara inte bli dålig! Och imorgon blir det party igen. Tjoho. 

Ledtråd på vad jag ska klä ut mig till:



Inte så svårt att gissa vad jag ska föreställa. Flera bilder dyker nog upp imorgon! :)

/Amanda

Buttericks

Imorgon är det maskerad! Det ska bli så kul så :) Det tog ett tag för mig att besluta mig för vad jag skulle klä ut mig till. Egentligen hade jag svaret hela tiden, men velade. Och då jag inte fick någon större hjälp från folket körde jag det klassiska ole dole doff. Efter skolan vandrade jag till Buttericks med Eric för att inhandla min fina utstyrsel. Hihi. Vad det blev tänker jag inte förtälja.. Det får ni nämligen se imorgon eller på någon tjusig bild! 

Ha det så bra. 
/Amanda


Snöstorm

Endast en tokig person bestämmer sig för att gå ut och gå i snöstorm. Endast en tokig person gör sådana saker som jag gör. Men ja, tokig är jag väl. Har sovit fram till nu, klockan 02:48.. vaknade av att det var ljust (lampan på) och varmt (kläderna på). Ser också ut som att jag kommer bli förkyld, då jag nyser och min näsa är varm. Hurra. 

I vilket fall som helst så var jag faktiskt ute och letade efter något att ha på mig på maskeraden (och för att handla mat, då mitt kylskåp har varit tomt i över en vecka). Har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till.. Funderade ett tag på vampyr, men den stilen är inte så extrem från den jag har, eller hade.. Så det skulle inte precis kännas som att jag klär ut mig. Förra halloween frågade folk mig om jag hade klätt ut mig, vilket jag inte hade gjort. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det? EHE. 

Hm, tips på något kul som man kan klä ut sig till? Det jag har kommit på är sjörövare, lärare, tant och katt. Lagom kul. 

/Amanda

Glumslövs backar

Man blir aldrig för gammal för att åka pulka! Eller eh, ja.. stjärtlapp.. Det var iaf riktigt kul och mysigt. Bild snodd av Amanda W.



Nu börjar en ny och förhoppningsvis rolig månad! Februari brukar inte vara världens bästa, men spännande aktiviteter är inplanerade, så som maskerad och resa till Norrköping.. Så det kommer nog bli bra :)

/Amanda

RSS 2.0