Var julen bättre förr?

Förra inlägget blev lite knasigt. Blir så när man själv inte riktigt vet hur man känner, mår eller tänker. När allt är som ett virrvarr av trådar som hela tiden trasslar ihop sig.

Igår var jag hos Cecilia - idag likaså. Mysmys. Tittade på The Nootebook och det fick mig (som vanligt) att börja tänka på det förflutna. Det där som man egentligen inte ska tänka på. Man borde fokusera på nuet och framtiden. Det som har hänt, det har hänt.. Men det är svårt. Det är svårt att släppa taget ibland. Men samtidigt kan jag inte sluta tänka på det förflutna när jag tänker på framtiden. Inte långt in i framtiden.. utan.. om två veckor.. när det är jul. Det var ju tusen gånger bättre när man var liten. När släkten var sams, glad och inte brydde sig om pengar. När alla barnen fick julklappar av alla och då man blev glad för minsta lilla.

Men förhoppningsvis skapas nya och bättre traditioner. Ska fira jul med min familj, moster och hennes små troll. Det gjorde vi förra året också och det var trevligt. Förvisso kommer vi fira jul den 23:e (samt 25:e) istället för julafton, då min mor jobbar. Det är väl nackdelen med ett jobb på sjukhus. Men det blir nog lika trevligt ändå :) Ska också bli spännande att se hur relationerna i släkten har utvecklats.. Ska spana in det lite extra och se om jag lär mig något till mitt framtida yrke som socionom..

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller med dig kusin.. mycket bättre förr, jag saknar!

2009-12-22 @ 12:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0