Min dag

Jag höll hårt om honom och tänkte att jag äntligen var lycklig. Lycklig på riktigt. Med ett ryck så vaknar jag och inser att allt bara var en dröm. Samtidigt upptäcker jag att klockan är 08:45 - jag har försovit mig! Jag rusar därför upp ur sängen, drar på mig kläderna och springer iväg. Rusar in i skolan, förbi mina klasskamrater och in i datasalen för att skriva ut mina åsikter om deras paper. När jag kommer ut ur datasalen så är klockan 09:15.. Tess utbrister att jag ser svettig ut och jag förklarar kort varför.

Vi satte oss ner i det lilla grupprummet. Nu skulle vi bli grillade! Jag insåg dock att det inte var så farligt som jag hade trott. Två timmar senare sitter Olle, våran examinator, och pillar på sin mobil istället för att lyssna på oss. Jag blir lite irriterad, men vad ska man göra? Alla var vi lite trötta.

Efter oppositionen så går vi ner till lärarnas arbetsrum för att få reda på om vi blev godkända på statistiktentan. Det visade sig dock att han inte hade D-klassens tentor hos sig, så han ringer till både Arne och Carina för att kolla hur det gick. Han lägger på luren, går ut ur rummet och pekar sedan på Julia och säger "Julia? Du blev.. godkänd". Sedan pekar han på mig "Amanda? Du blev.. också godkänd!". Det visade sig att alla i oppositionsgruppen hade blivit godkända. Vi ler och jag går glatt därifrån.

Väl hemma slänger jag ifrån mig min väska och lägger mig ner på sängen. Pustar ut och startar tv:n och datorn. Jag skriver glatt på facebook vad som har hänt och får snabbt positiva gensvar. Sedan reser jag mig upp och kokar lite linser. Efter måltiden beger jag mig ut på stan. Känner att jag behöver nya kläder, men allt i butiken ser tråkigt ut och sitter konstigt på mig. Jag förbannar min fula, päronformade kropp, suckar och beger mig hemåt igen.

Jag bestämmer mig för att ringa till min mor och far, för att kolla läget och berätta vad som har hänt. Efter 10 minuter i luren med min far, suckar han och säger att han ger upp. Han orkar inte lyssna på mig längre. Så han ger luren till min mor. Efter ungefär 30 minuter lägger vi på och jag sätter mig vid datorn igen. Flertalet personer har skrivit till mig via msn. Jag är dock inte så pigg och är seg på att svara, vilket förmodligen är irriterande. De flesta konversationerna avslutas och jag loggar in på blogg.se för att blogga.

Så nu sitter jag här - trött men glad. Dagen var inte riktigt så dålig som jag trodde att den skulle bli, och jämförelsevis med helgen så var det en riktigtriktigt bra dag. Nu ska jag dock sluta skriva, borsta mina tänder och bege mig in i drömvärlden igen.

20:20

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0