Slöja

Idag var det dags för tenta. Vaknade en kvart innan jag skulle möta Cecilia för att gå till skolan.. med världens fulaste och äckligaste hår. Hade alltså inte tid för att duscha, så jag tog ett diadem och hoppades på att belysningen i klassrummet skulle vara ur funktion. Det slog mig även att livet hade varit enklare om man konverterade till islam för att kunna få bära slöja.. Fatta vad smidigt! Slippa tvätta håret varje dag.. kunna "avfetta" det.. raka av det.. ha dreads.. världens längsta hår.. färga det blont.. eller vad som helst. Ingen skulle se ändå! Och dessutom ser man rätt så sofistikerad ut. Eller så är det bara jag som tycker det.





/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0