Lagom

Jag har riktigt svårt för att veta vad som är lagom när det gäller mat. Antingen kokar potatisen för länge eller för lite.. Och så kryddar jag maten antingen för lite eller för mycket. Vad är lagom? Eller rättare sagt: Vad är perfekt? För lagom är väl samma sak som perfektion. Likaså naturligt. Men samtidigt är det väldigt individuellt. Du kanske skulle tycka om mina extra kryddiga köttbullar? Eller så kanske det är bra att krypa omkring och skrubba golvet med en liten trasa - för ska man städa så ska man städa! Och så "packade" jag äntligen upp min matta och placerade ut den. Nu ser rummet ännu finare ut. Men jobbigt var det! Fick lyfta på bokhyllan och den jättetunga sängen för att kunna få in mattan under. Nu har jag träningsvärk i baksida lår. Buhu.

I helgen var det riktigt kallt, blåsigt och regnigt. Och självklart så var man ute. Det var flyING på norra hamnen, och mina klasskamrater trodde det började ett.. vilket det inte gjorde.. utan vid 16! Så vi stod där i 3 timmar och frös ihjäl. På kvällen tittade vi på fotbollsmatchen. Förstår inte varför alla gillar Zlatan - han har ju bara tur! Men trevligt var det ändå.

Hoppas ni har det bra!
/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0