Minnen från Barcelona

Idag är jag ledig. Egentligen så ska jag plugga, men som vanligt vill jag göra annat. Änsålänge har jag dammsugit, bäddat sängen och letat efter någon bra musik på Spotify (men misslyckades).. och snart ska jag laga mat. Inte så bra. Och bara helt plötsligt kom jag att tänka på Barcelonaresan som klassen gjorde i våras.

Det första som jag tänker på är de dåliga sakerna. Folk (från klassen) hade dåligt humör och var rätt så egoistiska. Jag blev rätt så sur på vissa. Jag kunde inte förstår HUR man kunde bete sig sådär.. och varför man inte kunde försöka vara glad.. inte bara för sin egen skull, utan för andras. Men det finns såklart också några bra minnen.. bl.a. planeringen innan resan och alla små utflykter som vi gjorde, till tex Montserrat. Minns också det snälla som Anna och Kristin gjorde. Det kommer jag aldrig glömma. Och på planet hem så lovade jag mig själv att jag ska tillbaka någon dag.

Andra ställen som jag vill till är Azech (byn som mina föräldrar föddes i), New York (drömstaden) och Ekvatorialguinea. Ekvatorialguina.. ja.. har ni träffat mig så har ni nog hört mig prata om det landet minst en gång. Speciellt om mina diktaturplaner :> Det är ett litet land i Afrika, med otroligt stora klyftor mellan rika och fattiga och en underbar natur (regnskog, öar). Det skulle kunna bli ett riktigt rikt land, om inte presidenten vore ett asshole.



/Amanda

Kommentarer
Postat av: malin

jag har aldrig hört det:P

2009-10-03 @ 20:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0