Fallbeskrivning

Håller just nu på att skriva och analysera en fallbeskrivning utifrån Topors fyra aspekter (tid, rum, jag och relation) och ska sedan jämföra de två profesionella förhållningssätten (professionalitet som distans och professionalitet som närhet). Vilket inte är så.. kul, men intressant. Tror dock att jag har missuppfattat hela uppgiften, för jag blev klar med den efter 30 minuter.. Det är ungefär som när jag skrev högskoleprovet "Tre A i rad? Hm, någon måste vara fel!".. 

Efter det blir det dags att läsa på lite om BBIC (barns behov i centrum) och LVU (lagen om vård för unga). Har inte tänkt att arbeta med barn så jag har absolut ingen motivation till att göra den uppgiften. Förhoppningsvis blir jag klar med den idag, så att jag kan få lite tid över imorgon till annat.. innan jag åker. Bl.a. packa :> Helst skulle jag vilja shoppa också, men pengarna behövs nog till Barcelonaresan(?!).

Just det.. jag måste också skriva en kortare text om etik inom kriminalvården.. Finns absolut inga källor till detta, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Men det löser sig nog :)


Märks att jag inte har träffat någon på länge.. skriver på som en tok om strunt. Men nu får det räcka! Ha det så bra!

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Vicky

Haha . Du borde gå med i http://www.facebook.com/pages/I-get-paranoid-on-tests-when-I-answer-with-BBBB-ONE-MUST-BE-WRONG/231485587752?ref=mf ! :D

2010-01-06 @ 23:18:19
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0